Outsourcing w IT: między sukcesem a porażką

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 15-06-2005 00:00

Właściwe relacje między IT a biznesem to klucz do osiągnięcia zamierzonych efektów z outsourcingu.

Zanim przedsiębiorstwo pomyśli o wydzieleniu usług IT musi mieć wpisany outsourcing w swoją strategię biznesową. Nie mniej ważnym elementem umożliwiającym inicjację tego procesu zarówno w obszarze infrastruktury IT, aplikacji, jak i procesów biznesowych, powinno być wewnętrzne przygotowanie firmy do tego zadania.

– Przygotowanie to będzie decydowało o sukcesie lub porażce outsourcingu – mówi Grzegorz Stępniak, szef biura informatyki w PGNiG-Przesył. – Po pierwsze, musi być ukształtowane oczekiwanie wobec firmy świadczącej usługę. Po drugie, użytkownicy muszą być świadomi korzyści, jakie daje outsourcing i usługi informatyczne. Informatyka była do niedawna postrzegana w firmach jako coś za darmo. Użytkownicy nie wiedzieli, że ich narzędzia pracy są kosztem dla firmy.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Outsourcing w IT: między sukcesem a porażką

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.114.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!