Paliwa na półkach

Paliwa na półkach

Najmniej eksponowane miejsce na krajowej mapie stacji paliw zajmują stacje niemarkowe i stacje przy hipermarketach. Jednak stacje przy hipermarketach są w miastach istotną konkurencją dla markowych sieci. Zjawisko to niepokoi na przykład BP posiadające na naszym rynku łącznie niemal 300 stacji własnych, franczyzowych i partnerskich.

Rynek stacji niemarkowych, których liczba sięga dzisiaj od trzech nawet do czterech tysięcy (co stanowi połowę wszystkich stacji na rynku), pozostaje podstawowym obszarem potencjalnej ekspansji koncernów, chociaż niekoniecznie pod markami znanymi z segmentu „premium”. Pierwszym uderzeniem w stacje niemarkowe i stacje słabych marek była kampania z 2003 roku, związana z jakością paliw. Kolejnym uderzeniem mogą okazać się strategie koncernów, związane z wychodzeniem poza obszar dużych miast i w związku z tym z działaniem w tańszym segmencie rynku (o skromniejszej ofercie), umownie nazywanym „ekonomicznym”.


Markowy segment „B”


Głównie kosztem stacji niemarkowych, udział stacji należących do czołówki koncernów wzrośnie w ciągu pięciu lat do 45, a nawet 60 proc. (z obecnych 40) – przewiduje Orlen.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Paliwa na półkach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.59.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!