Pasjans z flotowych kart

Pasjans z flotowych kart
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Łukasz Komuda
  • Dodano: 19-06-2006 00:00

Karty paliwowe ewoluują. Rośnie zasięg usług i towarów, których zakup jest możliwy dzięki nim, przez co bardziej na miejscu jest już nazwa "karty flotowe". Kolejny krok to zmiana kart w kompleksowe narzędzie zarządzania flotą.

Pierwsze pomysły na to, by przyciągać klientów do określonych stacji paliwowych i oferować im ułatwione zakupy, pojawiły się jeszcze przed II wojną światową. Dla przykładu, rodowód firmy DKV, jednej z najbardziej znaczących na globalnym rynku kart flotowych, sięga roku 1934. Jednak szczególnie dynamiczny rozwój tej formy usług nastąpił w latach 60. i 70., w chwili szybkiej rozbudowy sieci benzynowych związanych z koncernami paliwowymi oraz transportu międzynarodowego. Do Polski pierwsze tego typu produkty (karty DKV) dotarły przeszło 30 lat temu.


Każdy skorzysta


Cel wystawiania kart paliwowych przez sieci stacji benzynowych jest oczywisty – przyciągnąć i zatrzymać klienta. Firmy wystawiające karty, ale nie związane bezpośrednio z żadnym producentem paliw czy siecią stacji (np. DKV, UTA), wiążą się umowami z wybranymi firmami handlującymi na stacjach paliwami (w tym z dużymi sieciami), starając się pokryć możliwie największy obszar i utrzymać najwyższy standard usług. Zysk takich wystawców kryje się w szczegółach wspomnianych umów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pasjans z flotowych kart

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.59.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!