PARTNERZY PORTALU

Pomysł na kolej

Pomysł na kolej
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Adrian Furgalski*
  • Dodano: 08-01-2006 00:00

Gdyby zlikwidować jedną tylko główną magistralę kolejową, to w zamian – dla przewiezienia takiej samej liczby pasażerów i towarów – konieczne byłoby wybudowanie 20- pasmowej autostrady. Nowoczesna kolej w Polsce jest potrzebna tak samo jak sprawna sieć drogowa.

Państwo jest w takim samym stopniu właścicielem dróg asfaltowych, jak i dróg żelaznych. Mimo to nie traktuje obu tych gałęzi transportu na równych zasadach. Środki na drogi rosną, podczas gdy inwestycje kolejowe są zagrożone na skutek niewystarczającego finansowego zaangażowania państwa. Polityka polskiego rządu jest jak na razie sprzeczna z polityką prowadzoną w Unii Europejskiej wobec branży kolejowej i narusza zapisy traktatu akcesyjnego przewidującego wydatkowanie środków na inwestycje drogowe i kolejowe w proporcji 6:4.

Istnieje realne zagrożenie, że z powodu braku środków na wkład własny, Polska nie wykorzysta znacznych funduszy europejskich, dzięki którym możliwe byłoby nadrobienie wieloletnich zapóźnień inwestycyjnych, dając przy okazji silny impuls rozwojowy dla całej gospodarki.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pomysł na kolej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.14.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!