PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Porty na fali

Autor: Piotr Stefaniak
26-11-2015 08:24 |  aktualizacja: 04-12-2015 07:09
Porty na fali

foto: shutterstock, Łukasz Dejnarowicz / Forum ,Adam Kozak

Janusz Jarosiński, prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia<br />
&#8211; Walka konkurencyjna toczy się głównie między terminalami kontenerowymi Gdyni, Gdańska i Kłajpedy (tranzyt do Rosji). Będzie się ona zapewne nasilać, a kluczowy dla graczy będzie stan gospodarki polskiej oraz wielkiego odbiorcy dóbr &#8211; Rosji. Rozbudowywany terminal DCT w Gdańsku ma szanse osiągnąć pozycję zdecydowanego lidera w Zatoce Gdańskiej; pytanie tylko, czy odbędzie się to &#8222;kosztem&#8221; zapaści operatorów gdyńskich, czy przy dużym wzroście obrotów pozwoli na rentowną działalność podmiotów w obydwu portach Zatoki. Dorota Raben, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk<br /> &#8211; Koncentrować będziemy się na trzech zasadniczych kwestiach: na przywróceniu portowi jego tranzytowego charakteru &#8211; formuły portu globalnego względem rynków naszych południowo-wschodnich sąsiadów, na wzmacnianiu pozycji portu jako kluczowego hubu dla akwenu Morza Bałtyckiego; a także na przeobrażeniu w port V generacji, czyli w miejsce, w którym rozwija się przemysł przyportowy, co generuje wartość dodaną. Naszym celom sprzyjać niewątpliwie będzie rozbudowa funkcji logistycznych, co wpływa na coraz bardziej rosnące zainteresowanie inwestorów lokowaniem w naszym porcie magazynów, głównie z przeznaczeniem na produkty branży FMCG.

W ciągu dekady podwoić, a w niektórych przypadkach nawet potroić przeładunki towarów. Wiele analiz wskazuje, że polskim portom morskim ta sztuka się uda.

Z końcem tego roku zamknie podwoje najstarszy na kontynencie morski terminal kontenerowy - Europe Container Terminals (ECT City) w Rotterdamie.
Już w 1963 r. dyrektor portu, Frans Posthuma, nawiązał kontakt z ojcem współczesnego transportu kontenerowego, Amerykaninem Malcolmem McLeanem. A w kwietniu 1966 r. do Rotterdamu przypłynął z USA pierwszy "prawdziwy" kontenerowiec (wcześniej adaptowano do transportu np. masowce) SS Fairland… z 226 kontenerami dwudziestostopowymi (TEU) na pokładzie.

Dziś właściciel (od 2002 r. międzynarodowa grupa Hutchison Port Holdings - HPH, z przewagą kapitału z Singapuru) ETC zamyka: wysłużony terminal ma zbyt mały potencjał przeładunkowy, a zajmowane przez niego 65 ha stały się zbyt cenne. Ale to cztery pozostałe terminale kontenerowe w Rotterdamie wywindowały Rotterdam na pozycję nr 1 w Europie.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 907 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

589 915 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.