Trwa porządkowanie detalicznego rynku paliw w Polsce. Na przełomie 2005 i 2006 roku wycofały się z niego ExxonMobil, Slovnaft (w lutym Grupa Lotos czekała jeszcze na zgodę na przejęcie stacji Slovnaftu) i spółka J&S Energy, która w ostatnim czasie miała już tylko dwie stacje marki Duo. Na polskim rynku detalicznym pozostała zaledwie jedna firma amerykańska – ConocoPhilips z siecią Jet. O rynek detaliczny paliw agresywnie walczyły sieci stacji, należące do wielkich sklepów.
W efekcie akwizycji, Grupa Lotos zwiększyła ilość stacji własnych z 80 do 119; na kupionych od ExxonMobil Poland nieruchomościach może powstać kolejnych 14 stacji paliw pod znakiem Lotos. Poszerzenie rynku GL polega jednak w znacznym stopniu na uzyskaniu możliwości obsługiwania przez Lotos klientów z kraju i z zagranicy, posiadających karty flotowe Esso Card (z kolei klienci programu Lotos Biznes za pomocą kart Esso uzyskają dostęp do jedenastu tysięcy europejskich stacji paliw). Już w lutym wybrane stacje Lotos honorowały karty flotowe Esso.