Potencjał i boom

Potencjał i boom
Gdy opóźnione inwestycje ruszą, kumulacji będą musieli sprostać nie tylko zamawiający i generalni wykonawcy, ale także pozostałe podmioty zaangażowane w budowę dróg oraz modernizację kolei. Fot. PTWP

Producenci materiałów budowlanych nie będą mieli w najbliższych latach problemów z zaspokojeniem potrzeb rynku. Nie obędzie się jednak bez zakłóceń, w tym logistycznych, a także skoku cen.

Producenci cementu, betonu towarowego, kruszyw już od ponad dwóch lat oczekują na znaczący wzrost popytu. Jednak opóźniające się programy infrastrukturalne, zwłaszcza kolejowy, sprawiają, że zapotrzebowanie na te materiały, jest mniejsze niż prognozowano. W jeszcze trudniejszym położeniu są dostawcy specjalistycznych materiałów dla kolejnictwa. Ten sektor doświadczył w 2016 r. gwałtownego załamania, a poprawa jest spodziewana dopiero w drugiej połowie 2017 r.

Tymczasem wspomagane unijnymi środkami przedsięwzięcia muszą zostać ukończone i rozliczone najpóźniej do 2022 r., co oznacza, że poślizg z okresu 2014-16 przełoży się na kumulację inwestycji w latach kolejnych. Temu problemowi będą musieli sprostać nie tylko zamawiający i generalni wykonawcy, ale także pozostałe podmioty zaangażowane w budowę dróg oraz modernizację kolei.

W dalszej części tekstu czytaj o aktualnej kondycji, perspektywach i największych zagrożeniach, z jakimi w tym roku zmierzyć się muszą cementownie, producenci betonu i kruszyw.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Potencjał i boom

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!