Prezes jak pilot

Prezes jak pilot
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 14-11-2005 00:00

Aby przedsiębiorstwo mogło się rozwijać potrzebuje gromadzić informacje z wewnątrz i z otoczenia firmy i na ich podstawie podejmować decyzje biznesowe. Metoda intuicyjna jest dość ryzykowana, dlatego warto skorzystać z narzędzi, które odsłonią całą prawdę o biznesie i pomogą opracować strategię działania.

W biznesie najcenniejsze wydają się trafne odpowiedzi na pytania dotyczące przyszłości, czyli prognozy działalności. Mogą to być pytania typu: jak zachowa się klient gdy...; - jak wzrośnie lub spadnie sprzedaż jeśli...; - co stanie się z kosztami jeżeli...?

Pytania mogą być różne w zależności od potrzeb klienta. Co innego interesuje zarząd banku, co innego zarząd firmy produkcyjnej.

– Zarząd sieci restauracji może być na przykład zainteresowany odpowiedzią na pytanie, które placówki ma otworzyć o godzienie 9.00, a które o 10.00 czy 11.00 oraz czy powinien otwierać je w święta – mówi Grzegorz Rawicz-Mańkowski, dyrektor marketingu SAS Institute. – Zarząd operatora telefonii komórkowej będzie zainteresowany informacją, jak poszczególne decyzje strategiczne m.in. dotyczące nowych taryf czy promocji wpłyną na zyski i koszty przy uwzględnieniu maksymalnie wielu informacji, także tych o ruchach konkurencji. Takie pytania można mnożyć.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezes jak pilot

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.96.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!