Producenci stali chcą być handlowcami

Producenci stali chcą być handlowcami

Producenci deklarują, że nie są zainteresowani segmentem dystrybucji, a jednocześnie coraz mocniej wchodzą na rynek. Konflikty i - często nierówna - rywalizacja stają się stałym motywem stalowego krajobrazu.

Jednym z efektów zaostrzającej się konkurencji na rynku dystrybucji stali jest silne zaangażowanie wytwórców w działalność handlową. Dystrybutorzy coraz częściej muszą uwzględniać politykę handlową hutniczych potentatów we własnych strategiach. Jak sami twierdzą, konkurencja na rynku dystrybucji będzie coraz większa. Dlatego dystrybucja inwestuje w centra serwisowe, poszerzając tym samym zakres usług.

Co może duży

Próby przejęcia segmentu handlu przez producentów stali podejmowane są nie od dziś.

Jest w tym niezaprzeczalna biznesowa logika - producenci dążą do integracji produkcji i dystrybucji, ale takie teoretycznie słuszne myślenie nie zawsze może przejść w efektywne rozwiązania. Jak słusznie zauważają dystrybutorzy wyrobów stalowych, są bowiem obszary rynku, do których duża korporacja nie dotrze lub - w przypadku prób dotarcia - poniesie koszty niewspółmierne do korzyści.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Producenci stali chcą być handlowcami

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!