Przewozy cargo nie muszą spadać

Przewozy cargo nie muszą spadać
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Mirosław Pawełko
  • Dodano: 31-05-2007 00:00

W ciągu ostatnich dziesięciu lat widać dwa trendy w europejskich, a w tym także polskich, przewozach towarowych. Po pierwsze, ogół wykonanej pracy przewozowej wyraźnie rośnie. Po drugie - kolej rozwija się najwolniej, natomiast najszybciej - transport drogowy. Decyduje rentowność przewozów.

W 1995 r. w krajach rozszerzonej Unii Europejskiej wszystkimi rodzajami transportu wykonano 2,97 biliona tonokilometrów, a w 2005 r. osiągnięty został już poziom 3,9 bln tkm. Oznacza to wzrost o ponad 31 proc., co przekłada się na średnioroczny wzrost w wysokości 2,8 proc.

Najwolniej rozwijającą się gałęzią transportu jest kolej, a najszybciej - transport drogowy (odpowiednio 0,9 proc. i 3,3 proc. średniorocznego wzrostu). W liczbach bezwzględnych przewóz drogami wzrósł z 1,250 bln do 1,724 bln tkm, a koleją z 0,358 do 0,392 bln tkm. W konsekwencji w 1995 r. praca transportu drogowego stanowiła 349 proc. pracy transportu kolejowego, a w 2005 r. wskaźnik ten wyniósł już 440 proc.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przewozy cargo nie muszą spadać

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.107.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!