Przewozy materiałów niebezpiecznych: groźne i cenne

Przewozy materiałów niebezpiecznych: groźne i cenne
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Dariusz Malinowski
  • Dodano: 28-06-2008 00:00

Od nowego roku w Unii Europejskiej będą obowiązywać ujednolicone przepisy dotyczące przewozów towarów niebezpiecznych. Do takich należą petrochemikalia i chemikalia. Czy na nowych rozwiązaniach skorzystają działający w kraju przewoźnicy kolejowi?

Ze statystyk Unii Europejskiej wynika, że przez terytorium Wspólnoty transportuje się 110 mld tonokilometrów materiałów niebezpiecznych rocznie. Są to m.in. paliwa, gazy i odpady. Około 58 proc. z nich pokonuje trasy drogami, 25 proc. koleją, a 17 proc. rzekami, ale nowa dyrektywa ma już regulować tę kwestię. Tak wielka ilość materiałów oznacza, że groźba katastrofy ekologicznej jest dość duża. Nic więc dziwnego, że Parlament Europejski chce ujednolicenia przepisów określających transport chemikaliów. Przewoźnicy twierdzą bowiem, że są nieprzejrzyste i sprawiają problemy.


Uwaga, chemia na drodze


W naszym kraju główną rolę w transporcie chemikaliów i produktów naftowych (poza surową ropą i produktami ropopochodnymi) odgrywa transport samochodowy. Dlaczego tak się dzieje?

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przewozy materiałów niebezpiecznych: groźne i cenne

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.114.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!