PARTNERZY PORTALU

Reklama a rebours

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 18-12-2001 00:00

To dobrze, że wydawnictwo Prószyński i S-ka zdecydowało się wydać książkę Nicholasa Inda o "Wielkich kampaniach reklamowych". Dobrze - wbrew temu, że autor zestawił opisy spektakularnych działań w reklamie brytyjskiej, amerykańskiej, norweskiej i francuskiej z lat 1991 - 1992, a nie z okresu znacznie bliższego. Choć dystans dziesięciu lat, to trochę już archeologia reklamowa, ale za to czytelnik może dokonywać odkryć na nie byle jakiej bazie.
"Z upływem czasu pewne konwencje zakorzeniły się w reklamie tak mocno, że nabrały charakteru niezłomnych zasad, którym hołduje większość klientów i agencji" - pisze Nicholas Ind. "Jedna z takich reguł głosiła, że nie należy odwoływać się do poczucia humoru przy sprzedawaniu usług finansowych - do chwili, gdy Barclays Bank i Leeds Permanent Building Society udowdniły, że jednak można". I przede wszystkim o tym jest ta książka - reklama nieustannie ściera się z zakorzenionymi przekonaniami o zasadności użycia pewnych środków komunikacji wobec pewnych tematów czy obszarów. Przykładów, że można inaczej niż stanowi kanon, znajdziemy multum. Nicholas Ind wybrał kampanie Absoluta, Komunikacji Miejskiej Oslo, płynu do mycia naczyń Persil, tygodnika Rolling Stone, elektroniki użytkowej RCA, marki Harvey Nichols, BMW, dżinsy Lee, karty kredytowej Barclaycard, Nike, przekąski Phileas Fogg i kampanię społeczną "Ryzyko AIDS". Z "przemysłowego" podwórka - Ind przedstawił kampanię Brytyjskiego Węgla. Jeden z najciekawszych przypadków, opisanych w książce "Wielkie kampanie reklamowe", stanowi kampania powerbooka Apple Computers na rynek europejski - konkretnie dla odbiorcy francuskiego. Ciekawa lektura...
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Reklama a rebours

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.81.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!