Rewolucja w taborze

Rewolucja w taborze
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 02-04-2013 14:48

Samorządy weszły w nowy etap rozwoju komunikacji zbiorowej, a producenci taboru doczekali się lepszych czasów. Pieniądze na nowe zakupy wydają się być w zasięgu ręki, ale...

W nocy z 31 grudnia 2012 r. na 1 stycznia spółka Tramwaje Warszawskie wraz z Zarządem Transportu Miejskiego uruchomiły specjalną linię obsługiwaną przez tramwaj 13N. To było pożegnanie - tej serii ze stolicą, a warszawiaków z nimi.

W gwarze określane jako "parówy" (od zaokrąglonych kształtów), zrewolucjonizowały transport szynowy w Warszawie i kilku miastach. Prototypowy egzemplarz powstał w 1959 r. Podobną funkcję pełniły swego czasu w transporcie autobusowym jelcze, zwane "ogórkami", a później autosany czy berliety.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rewolucja w taborze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.228.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!