Co drugi Polak nie ma dostępu do sieci gazowej. Zwykle jest to spowodowane tym, że się nie opłaca jej wybudować dla niewielkiej liczby odbiorców. Firmy gazowe nie rezygnują jednak z tych potencjalnych klientów. Aby ich zdobyć, potrzebne jest jednak nieszablonowe działanie.
- LNG to technologia, która w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie na całym świecie, zarówno w kontekście zapewnienia dywersyfikacji dostaw i bezpieczeństwa energetycznego państw oraz, jako alternatywna, do sieciowej dystrybucji, metoda dostarczania gazu ziemnego finalnym odbiorcom - mówi Kazimierz Nowak, prezes Mazowieckiej Spółki Gazownictwa. - W Polsce rynek LNG ma szansę na dynamiczny rozwój w obu tych wymiarach w związku z wytwarzaniem gazu skroplonego w procesie odazotowania gazu zazotowanego przez oddziały PGNiG w Odolanowie oraz Grodzisku Wielkopolskim, a w przyszłości z budowanego terminalu regazyfikacyjnego LNG w Świnoujściu.