Rynek IT dobry, chociaż ciasny

Rynek IT dobry, chociaż ciasny
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Adam Brzozowski
  • Dodano: 03-04-2007 00:00

Na rosnącym rynku oprogramowania Business Inteligence (BI) do budżetowania i analiz robi się coraz ciaśniej. Wszystko za sprawą rosnącego popytu na aplikacje tej klasy. W Polsce dostawcy BI inwestują w pozycję na rynku nieco na wyrost.

Grzegorz Rawicz-Mańkowski, dyrektor marketingu polskiego oddziału SAS Institute, jednego ze światowych liderów rynku BI, przytacza statystyki, które wskazują na coraz większą liczbę dostawców oprogramowania. Według raportów IDC w 2004 roku było 35 firm oferujących BI, a już rok później, pomimo kilku przejęć branżowych spółek - 41. Ten trend się utrzymuje.

- Niektórzy decydują się na wzmocnienie swojej obecności w Polsce. Na przykład firma MicroStrategy, do niedawna reprezentowana w kraju przez partnerów, w 2006 roku otworzyła w Polsce biuro. Pojawiło się na rynku kilka nowych aplikacji, np. produkty izraelskiej spółki Gilon Business Insight czy marki Panorama. Dodatkowo, niektórzy dostawcy oferujący pewne funkcjonalności BI, próbują poszerzyć swój portfel. Tak jest w przypadku IBM, który ostatnio wyzbywa się sprzętu i skupia się na sprzedaży oprogramowania i usług. Bliska współpraca IBM z firmą Cognos wyraźnie zmierza w kierunku przejęcia tego dostawcy BI - ocenia Grzegorz Rawicz-Mańkowski.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek IT dobry, chociaż ciasny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.59.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!