Rynek olejowy - egzamin z kryzysu

Rynek olejowy - egzamin z kryzysu
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Marcin Szczepański
  • Dodano: 02-08-2010 00:00

Kryzys pokazał, jakie znaczenie dla branży olejowej ma skuteczna dystrybucja - uważa Marian Ćwiertniak, prezes spółki Orlen Oil.

- Jak scharakteryzowałby pan obecną sytuację na polskim rynku olejowym?

- Przede wszystkim należy pamiętać, że branża olejowa wykazuje dużą wrażliwość na wahania koniunktury i dlatego może pełnić funkcję barometru odzwierciedlającego całościowy obraz gospodarki.

Rok 2009, który minął pod znakiem kryzysu światowej gospodarki, przyniósł ze sobą znaczny spadek chłonności środków smarowych, szczególnie w krajach Europy Zachodniej. Podobna tendencja wystąpiła również w Polsce, gdzie w 2009 roku zanotowano 11-procentowy spadek. Obecnie na krajowym rynku środków smarowych konkuruje ze sobą ok. czterdzieści najbardziej liczących się firm, wśród których znajdują się producenci, importerzy oraz konfekcjonerzy.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek olejowy - egzamin z kryzysu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.40.195
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!