Sektor motoryzacyjny pod dyktatem pracownika?

Sektor motoryzacyjny pod dyktatem pracownika?
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Adam Grabałowski
  • Dodano: 22-11-2007 00:00

Jaka jest obecnie sytuacja sektora motoryzacyjnego w Polsce? Na ile prawdziwe są obawy o przyszłość kolejnych inwestycji w sytuacji, kiedy koszty pracy równać będą do poziomu zachodniego? Na te pytania próbowali znaleźć odpowiedzi uczestnicy panelu dyskusyjnego na Regionalnym Forum Biznesu Ernst & Young w Katowicach.

Bazą do dyskusji nad sytuacją w polskim przemyśle motoryzacyjnym ze szczególnym uwzględnieniem rynku pracy był raport przygotowany przez Work Service na podstawie wyników badań wśród inwestorów branży auto-moto w Polsce. Firma obsługuje na co dzień ok. 100 klientów sektora Automotive, zatrudniających prawie 5 tys. pracowników.

Z raportu Work Service wynika, że znaczącym czynnikiem, mającym wpływ na polskie realia, są otwarte rynki pracy krajów Unii Europejskiej. Spada bezrobocie, brak specjalistów, są protesty związków zawodowych, jest wysoki wzrost płac przy niższym wzroście wydajności, podnosi się rola firm rekrutujących pracowników przy dużej rotacji kadr.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sektor motoryzacyjny pod dyktatem pracownika?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!