Serwis olejowy, wchodzący w zakres utrzymania ruchu, coraz częściej powierzany jest firmom zewnętrznym w ramach usługi outsourcingowej. Dla przedsiębiorstw, skupiających się na core businessie i wydzielających działalność nie związaną z podstawowym profilem funkcjonowania jest to dobre wyjście. Pod kilkoma warunkami.
Zewnętrzny serwis olejowy to usługa, z której korzystają głównie duże przedsiębiorstwa produkcyjne, posiadające nowoczesny park maszynowy. Podstawowym kryterium korzystania z outsourcingu w tym zakresie jest oczywiście kalkulacja finansowa. Każdy podmiot gospodarczy, nastawiony na maksymalizację zysku, wybiera opcje pomagające mu osiągnąć ten cel.
– Z punktu widzenia klienta, w każdym przypadku korzystniejszym rozwiązaniem jest kupowanie „usługi smarowania”, niż nabywanie środków smarnych i samodzielne ich stosowanie – uważa Krzysztof Bogacki, prezes Statoil Lubricants. – Oczywiście jest szereg czynników, które powodują, że takie rozwiązanie powinno być rozpatrywane.