Słowa kontra realia

Słowa kontra realia
Fot. Shutterstock.com

Innowacyjność - słowo-wytrych od lat odmieniane w Polsce przez wszystkie przypadki przy lada okazji. A realia? Mimo pewnego postępu i wyspowych osiągnięć, wciąż w europejskich klasyfikacjach wypadamy słabo.

Jeśli wziąć pod uwagę ranking Komisji Europejskiej, należymy - od lat, z okresami zapaści - do grona tzw. umiarkowanych innowatorów.

A przecież działa sporo programów wsparcia, widać oczekiwanie na nowe firmy i fundusze unijne, które powinny dać silny impuls do innowacji - na miarę tego, który doprowadził do modernizacji infrastruktury drogowej…

Do raportu!


Według GUS, innowacje w latach 2012-14 wprowadziło 18,6 proc. przedsiębiorstw przemysłowych i 12,3 proc. firm usługowych w Polsce. Wydatki na tego rodzaju działalność wyniosły dwa lata temu (nie ma jeszcze nowszych danych) prawie 22,6 mld zł w sektorze przemysłowym i niecałe 13 mld zł w usługowym. Co więcej, tylko część z tych nakładów stanowiły inwestycje w nowoczesne rozwiązania; pozostałe finansowały jedynie ulepszanie produktów i usług.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Słowa kontra realia

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.96.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!