PARTNERZY PORTALU

Smarowanie po kryzysie

Smarowanie po kryzysie
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Marcin Szczepański
  • Dodano: 06-07-2012 00:00

Na polskim rynku olejów i smarów bardziej widoczna stanie się obecność wyspecjalizowanych firm - prognozuje prezes Orlen Oil, Marian Ćwiertniak w rozmowie z Marcinem Szczepańskim.

- Jak ocenia pan zmiany na polskim rynku olejów smarowych w ostatnich kilku latach?

- Zmiany następujące na polskim rynku środków smarnych w ostatnich latach wynikają z kilku podstawowych czynników: zmiennej chłonności rynku w uzależnieniu od warunków ekonomicznych i zapotrzebowania sektora przemysłowego, zmiany struktury zużycia produktów na korzyść tych bardziej zaawansowanych, wydłużenia okresów międzywymiennych i wzrostu znaczenia serwisu technicznego i zaawansowanej wiedzy technicznej.

Rynek środków smarnych w Polsce dzieli się na produkty dedykowane dla przemysłu i motoryzacji, a mechanizmy rządzące tymi grupami diametralnie się różnią. Ogólnoświatowy kryzys w swoich początkach spowodował niespotykany spadek zapotrzebowania na środki smarne, który dotknął zdecydowanie mocniej rynek produktów przemysłowych. Był on szczególnie odczuwalny w 2009 roku, gdy zapotrzebowanie spadło o blisko 20 proc. w stosunku do roku 2008.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Smarowanie po kryzysie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.225.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!