PARTNERZY PORTALU

Smarowanie po kryzysie

  • Autor: Marcin Szczepański
  • Dodano: 06-07-2012 00:00

Na polskim rynku olejów i smarów bardziej widoczna stanie się obecność wyspecjalizowanych firm - prognozuje prezes Orlen Oil, Marian Ćwiertniak w rozmowie z Marcinem Szczepańskim.

- Jak ocenia pan zmiany na polskim rynku olejów smarowych w ostatnich kilku latach?

- Zmiany następujące na polskim rynku środków smarnych w ostatnich latach wynikają z kilku podstawowych czynników: zmiennej chłonności rynku w uzależnieniu od warunków ekonomicznych i zapotrzebowania sektora przemysłowego, zmiany struktury zużycia produktów na korzyść tych bardziej zaawansowanych, wydłużenia okresów międzywymiennych i wzrostu znaczenia serwisu technicznego i zaawansowanej wiedzy technicznej.

Rynek środków smarnych w Polsce dzieli się na produkty dedykowane dla przemysłu i motoryzacji, a mechanizmy rządzące tymi grupami diametralnie się różnią. Ogólnoświatowy kryzys w swoich początkach spowodował niespotykany spadek zapotrzebowania na środki smarne, który dotknął zdecydowanie mocniej rynek produktów przemysłowych. Był on szczególnie odczuwalny w 2009 roku, gdy zapotrzebowanie spadło o blisko 20 proc. w stosunku do roku 2008.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.159.25
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!