Sponsoring czy reklama?

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jerzy Dudała
  • Dodano: 19-04-2005 00:00

Szacuje się, że rocznie inwestycje w sponsoring sportowy wynoszą w Polsce ok. 100 mln zł. Zaletą sponsoringu jest to, że jest bardziej wiarygodny niż przekazy reklamowe, ponadto reklamy charakteryzuje krótszy czas oddziaływania.

Eksperci podkreślają, że aby sponsoring był skuteczny, należy się związać z danym klubem, czy też pojedynczym zawodnikiem na dłuższy czas. Przykładem jest długofalowa strategia firmy Red Bull, która już od siedmiu lat związana jest z Adamem Małyszem. Red Bull zainteresował się nim na długo przed tym, zanim zaczął on osiągać sukcesy. Z badań ?Sponsoring Monitor 2004/2005?, które przeprowadziła na reprezentatywnej próbie 1200 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat firma ARC Rynek i Opinia wynika, że w porównaniu z rokiem 2003 znacząco spadł odsetek ludzi bardzo interesujących się sportem (z 10,2 do 7,2 proc.), co może być spowodowane brakiem sukcesów polskich sportowców. Badania potwierdzają, że najważniejszym źródłem informacji na temat sportu jest telewizja (aż 95,6 proc.). Zatem prowadzenie skutecznego sponsoringu jest znacznie utrudnione, jeśli dana dyscyplina nie gości na antenie. W Polsce poszczególne dyscypliny sportu mają już swych liderów, jeżeli chodzi o sponsorowanie. I tak ze skokami narciarskimi kojarzona jest firma Red Bull, z piłką nożną produkujący piwo Lech, z siatkówką Plus GSM, natomiast z koszykówką Idea.

- Bywa i tak, że słaba forma zawodnika, bądź zespołu może zniweczyć całą koncepcję polityki danego sponsora ? ostrzega Wojciech Pysiewicz, dyrektor Departamentu Marketingu i PR Warszawskiej Grupy Inwestycyjnej. - Jednak liczne przykłady dowodzą, że popularność zawodnika i jego wizerunek można też budować w oderwaniu od osiągnięć sportowych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sponsoring czy reklama?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.94.72
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!