PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Sponsoring czy reklama?

Autor: Jerzy Dudała
19-04-2005 00:00

Szacuje się, że rocznie inwestycje w sponsoring sportowy wynoszą w Polsce ok. 100 mln zł. Zaletą sponsoringu jest to, że jest bardziej wiarygodny niż przekazy reklamowe, ponadto reklamy charakteryzuje krótszy czas oddziaływania.

Eksperci podkreślają, że aby sponsoring był skuteczny, należy się związać z danym klubem, czy też pojedynczym zawodnikiem na dłuższy czas. Przykładem jest długofalowa strategia firmy Red Bull, która już od siedmiu lat związana jest z Adamem Małyszem. Red Bull zainteresował się nim na długo przed tym, zanim zaczął on osiągać sukcesy. Z badań ?Sponsoring Monitor 2004/2005?, które przeprowadziła na reprezentatywnej próbie 1200 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat firma ARC Rynek i Opinia wynika, że w porównaniu z rokiem 2003 znacząco spadł odsetek ludzi bardzo interesujących się sportem (z 10,2 do 7,2 proc.), co może być spowodowane brakiem sukcesów polskich sportowców. Badania potwierdzają, że najważniejszym źródłem informacji na temat sportu jest telewizja (aż 95,6 proc.). Zatem prowadzenie skutecznego sponsoringu jest znacznie utrudnione, jeśli dana dyscyplina nie gości na antenie. W Polsce poszczególne dyscypliny sportu mają już swych liderów, jeżeli chodzi o sponsorowanie. I tak ze skokami narciarskimi kojarzona jest firma Red Bull, z piłką nożną produkujący piwo Lech, z siatkówką Plus GSM, natomiast z koszykówką Idea.

- Bywa i tak, że słaba forma zawodnika, bądź zespołu może zniweczyć całą koncepcję polityki danego sponsora ? ostrzega Wojciech Pysiewicz, dyrektor Departamentu Marketingu i PR Warszawskiej Grupy Inwestycyjnej. - Jednak liczne przykłady dowodzą, że popularność zawodnika i jego wizerunek można też budować w oderwaniu od osiągnięć sportowych.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


31 701 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.