Zakład Taboru w Krakowie przy ul. Półłanki, w zmienionej formie funkcjonuje na rynku przewozów kolejowych od ponad pół wieku. Przez cały ten okres zaliczał się do najlepiej wyposażonych lokomotywowni w Polsce.
Stanowisko diagnostyczne (waga) TENSAN do pomiaru pionowych nacisków kół w pojazdach szynowych jest nowoczesnym urządzeniem, umożliwiającym w lokomotywowniach (Zakładach Taboru), wagonowniach, ZNTK lub u producenta, realizację dwóch zadań technicznych, związanych z mechaniką biegu i podwozi taboru szynowego, tj. określenia nacisków kół na poziomym torze z wyeliminowaniem tarcia wewnętrznego oraz określenia pionowych nacisków kół na wichrowatym torze. Stanowisko pomiarowe systemu TENSAN jest całkowicie zautomatyzowane, zarówno w zakresie pomiarowym, jak i opracowywaniu wyników prób i badań. Pozwala wyeliminować wszelką przypadkowość, pochodzącą od tarcia wewnętrznego pojazdu. W związku z powyższym przez grono ekspertów zostało ono uznane za urządzenie pomiarowe najnowszej generacji, dostarczające w sposób szybki i dokładny pożądanych informacji technicznych. Stanowisko odpowiada wszelkim obowiązującym w tym zakresie przepisom i normom krajowym oraz postanowieniom i przepisom międzynarodowym UIC-RIV, względnie opracowaniem ORE. Wspomniane naciski pionowe mogą być określane zarówno na poziomym, jak i wichrowatym torze, za pomocą odpowiedniego symulowania na stanowisku pionowych nierówności toru. Pomiar odbywa się poprzez odpowiednie podnoszenie i opuszczanie kół, względem wyjściowej, poziomej bazy toru.