Strategie na wzrost gospodarczy: Presja i dyscyplina

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: (off)
  • Dodano: 20-10-2004 00:00

Jak zaplanować rozwój firmy w okresie wzrostu? Czy okres prosperity może okazać się pułapką? Kto rośnie w czasie recesji? To tylko niektóre z tematów poruszanych w trakcie dyskusji z cyklu Strategie na wzrost gospodarczy. Projekt realizowany jest przez Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości, wydawcę Mięsiecznika Gospodarczego "Nowy Przemysł" wspólnie z firmami Oracle Polska oraz Ernst&Young.

Okres wzrostu bywa dla wielu firm paradoksalnie większym wyzwaniem niż recesja. W dołku z grubsza wiadomo, jak zaciskać pasa, repertuar chwytów jest dość ograniczony. W boomie każda firma musi wypracować własną, autorską strategię wykorzystania wzrostu, by odpowiednio uzbroić się na przyszłą recesję. Ale zarówno w dołku, jak i na szczytach koniunktury cenna pozostaje cnota umiaru i samokontroli.

Skrajne reakcje

– Gdy idzie źle, musimy zadbać o to, by nie „zrestrukturyzować się na śmierć“, czyli redukując koszty, zwalniając pracowników nie odebrać firmie potencjału rozwojowego i tym samym szans na sukces w okresie wzrostu – ostrzega Jacek Siwicki, Partner Zarządzajacy w Enterprise Investors.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Strategie na wzrost gospodarczy: Presja i dyscyplina

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.107.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!