PARTNERZY PORTALU

Szansa na szosie

Szansa na szosie
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Tomasz Elżbieciak
  • Dodano: 05-06-2011 00:00

Polscy przewoźnicy drogowi stawili czoła kryzysowi i awansowali do europejskiej czołówki. Teraz muszą się zmierzyć z wysokimi cenami paliwa i kosztami e-myta.

Eurostat opublikował na początku kwietnia krzepiące dane dotyczące naszych przewoźników. Urząd podliczył, że w latach 2004-09 polski transport zagraniczny zwiększył się o ponad 80 proc. W 2009 roku nasze firmy wykonały na międzynarodowych trasach pracę przewozową o wielkości ponad 70 mln tonokilometrów. Dało im to pierwsze miejsce w Europie i pozwoliło pozostawić daleko w tyle niemiecką i hiszpańską konkurencję. Natomiast w kategorii przewozów drogowych liczonych ogółem, Polska stanęła na najniższym stopniu podium z wynikiem bliskim 181 mln tonokilometrów, tu z kolei ustępując Niemcom i Hiszpanii.

Czy ta tendencja może się utrzymać?

Mocni po kryzysie

- Bezpośredni wpływ światowego kryzysu gospodarczego na rozwój polskiego transportu drogowego nie był mocno odczuwalny - mówi Tadeusz Wilk, dyrektor departamentu transportu w Zrzeszeniu Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. - Na początku wystąpił krótki okres stagnacji, ale teraz ponownie rośnie liczba firm działających w przewozach międzynarodowych. Zwiększa się także ich flota.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Szansa na szosie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.124.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!