Szybciej z tą techniką na kolei!

Szybciej z tą techniką na kolei!
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 10-06-2012 00:00

Kolej jest bezpiecznym środkiem transportu, ale może być lepiej, efektywniej i taniej. Dzięki nowej technice.

W końcu września ub. roku na wyremontowanym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociąg spółki PKP Intercity osiągnął prędkość 200 km/h.

To ważkie wydarzenie dla polskiej kolei. Z kilku powodów naraz.

Kolejarze polscy udowodnili, że technicznie jest możliwe bezpieczne podróżowanie z prędkością ponad 230 km/h, uważaną za dolną granicę kolei dużych prędkości. Skład ciągnęła lokomotywa "Husarz" (produkcji Siemensa), która we wcześniejszych testach pobiła już oficjalnie rekord na polskich torach (235 km/h). Ale równie istotne było to, że i wyremontowany odcinek CMK, i "Husarz", zostały wyposażone w tzw. pierwszy poziom Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (European Train Control System - ETCS; patrz ramka).

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Szybciej z tą techniką na kolei!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.114.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!