W biznesie telefon jest narzędziem pracy, więc producenci aparatów i operatorzy komórkowi stawiają na rozwiązania ułatwiające prowadzenie interesów oraz integrujące nowe usługi telekomunikacyjne.
- Oferta dla menedżera to także możliwość przeglądania plików biurowych w każdym formacie czy opcja wyświetlenia ich na ekranie telewizora - mówi Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu telefonów komórkowych w Samsung Electronics Polska. Nowoczesne rozwiązania dla biznesu muszą więc charakteryzować się podstawowymi parametrami, wykorzystywanymi przez przedsiębiorców. Wymienia się wśród nich szybką transmisję danych (Bluetooth, EDGE), dostęp do poczty elektronicznej i faksów oraz przeglądarkę internetową.
- Niezbędna jest pełna współpraca z komputerem, pojemna książka telefoniczna oraz przede wszystkim niezawodność - zauważa Wasilewski.
- Biznesmeni dużą uwagę zwracają na funkcjonalność - uważa Małgorzata Matusiewicz, marketing menedżer Motoroli na region Europy Środkowo-wschodniej. - Dlatego wybierają telefony, które ułatwiają codzienną pracę, umożliwiając szybki dostęp do internetu, poczty korporacyjnej, pozwalające otwierać i edytować dokumenty oraz synchronizować kalendarz i kontakty z komputerem osobistym.