PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Telekomunikacyjne zacofanie samorządów

Autor: Adam Brzozowski
07-11-2008 00:00 |  aktualizacja: 14-11-2008 10:01
Telekomunikacyjne zacofanie samorządów
<b>Andrzej Maciej Skrzeczkowski, NASK</b><br>
Problemem, jeżeli chodzi o teleinformatyzację samorządów, jest jakość uregulowań w sferze nowoczesnych technologii teleinformatycznych. Kłopoty stwarzają często zmieniające się regulacje dotyczące usług administracji świadczonych drogą elektroniczną czy nieuregulowane zasady darmowego świadczenia usług dostępu do internetu (&#8222;internet socjalny&#8221;). <b>Adam Gębski, ZETO</b><br>
Podstawowe czynniki hamujące rozwój sektora teleinformatycznego w regionach to przede wszystkim brak środków finansowych, ludzie i zbyt wybujałe procedury przetargowe. Obojętność i przyzwyczajenie do status quo pracowników urzędów utrudniają często prace wdrożeniowe. Wynika to głównie z lęku o możliwość zastąpienia człowieka maszyną oraz braku wiedzy z zakresu obsługi nowoczesnych rozwiązań. <b>Sylwia Raboszuk, Crowley Data Poland</b><br>
Wśród czynników hamujących teleinformatyzację na szczeblu samorządu lokalnego wymieniłabym opóźnienia programowe, wynikające z udostępnienia puli środków unijnych na lata 2007-13, mające miejsce na szczeblu krajowym i administracji centralnej. Problemem jest także brak własnych środków finansowych w budżetach lokalnych na inwestycje w telekomunikację. W większości przypadków samorządowcy wiążą rozwój usług teleinformatycznych ze strumieniem środków unijnych, przy zminimalizowaniu własnych nakładów finansowych na te cele.

W urzędach administracji publicznej szczebla samorządowego nadal doskwiera nam brak odpowiedniej infrastruktury i słaba znajomość technik telekomunikacyjnych. Nie będzie jednak lepszej komunikacji na linii obywatel-samorząd bez nowoczesnych technologii i rozwiązań.

E-urząd czy darmowy internet to wciąż w większości wypadków hasła funkcjonujące jedynie na papierze, w strategiach i planach wskazujących kierunki rozwoju regionów. Trudności w upowszechnianiu nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dotyczą szczególnie mniejszych miejscowości.

- Sektor samorządowy w Polsce jest trudnym odbiorcą usług teleinformatycznych - uważa Sebastian Kącki z działu aplikacji programów europejskich Telefonii Dialog SA. - Wynika to przede wszystkim z braku odpowiedniej infrastruktury teleinformatycznej, szczególnie w małych wiejskich gminach.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


29 459 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

574 113 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.