TIR-y dociśnięte do dechy

TIR-y dociśnięte do dechy
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 06-10-2009 00:00

Od początku roku do końca czerwca ubyło 2023 firm transportu samochodowego. Niby nic nowego, podobnej skali wyrejestrowania zdarzyły się w 2005 i 2006 roku. Jednak tym razem skumulowały się przyczyny nieszczęść i nie widać ich końca.

Z "twardych" danych GUS wynika, że w przypadku dużych i średnich przedsiębiorstw (zatrudniających ponad 49 osób) w pierwszym półroczu przewozy drogowe zmalały o 1 procent. Już to jest powód do narzekań, skoro w poprzednich czterech latach cały transport samochodowy zwiększał pracę od 3 do 7 proc. rocznie. Ale prawdziwa rozpacz ogarnia małych przewoźników. A jest ich najwięcej, w przypadku uniwersalnego transportu samochodowego - 98 proc. To na nie przypada ponad połowa przewozów. Z odczuć ich właścicieli wynika, że jest tragicznie. Mówią, że godzą się na przewozy za stawki 75 eurocentów za kilometr, desperaci - nawet za 50 eurocentów. Tak silna jest presja na pozyskanie jakiegokolwiek zlecenia, skoro trzeba spłacać raty zaciągniętych kredytów i umów leasingowych.

- Obniżanie stawek to wyniszczający proces, który może przynieść dotkliwe skutki także w okresie lepszej koniunktury - ocenia Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TIR-y dociśnięte do dechy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.96.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!