Transport: A morzem taniej?

Transport: A morzem  taniej?
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jarosław Maślanek
  • Dodano: 25-05-2005 00:00

Liberalizacja rynku unijnego nie omija portów morskich. Komisja Europejska przy pomocy tzw. dyrektywy portowej, stara się zapewnić równe prawa dostępu do nabrzeży. Projekt wywołał sporo kontrowersji, tym bardziej że jego poprzednia wersja została storpedowana na etapie legislacyjnym.

Projekt nowego prawa podzielił kraje unijne. Niektóre z nich, jak Hiszpania, Dania czy Włochy, popierają go bez większych zastrzeżeń, inne, jak Wielka Brytania, odrzuciły w całej rozciągłości. Polskie porty stanęły w tym wypadku po stronie eurosceptyków i zdecydowanie opowiedziały się przeciw proponowanym rozwiązaniom. A wydaje się, że założenia dyrektywy portowej są jak najbardziej słuszne. Komisja Europejska zamierza bowiem zapewnić równe prawa dostępu do nabrzeży w portach wspólnotowych, m.in. poprzez bardziej przejrzyste procedury dopuszczania podmiotów do usług przeładunkowych i portowych. Dzięki temu unijni urzędnicy liczą na zwiększenie konkurencji i obniżenie cen usług.

– Projekt dyrektywy zawiera przepisy nie zawsze przystające do sytuacji w portach polskich, ponieważ nasz rynek jest na etapie formowania się i trwających procesów prywatyzacyjnych portowych firm operatorskich – uważa Krzysztof Gromadowski, dyrektor ds. planowania rozwoju i integracji z Unią Europejską Portu Gdynia.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Transport: A morzem taniej?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.40.195
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!