Transport publiczny i konkurencyjny?

Transport publiczny i konkurencyjny?
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 31-05-2014 09:21

Polacy mają więcej samochodów i dróg - popyt na publiczne środki transportu spada. Prócz konkurencji komunikacji zbiorowej z indywidualną rośnie konkurencja międzygałęziowa.

Niemcy, największy rynek motoryzacyjny w Europie, siłą rzeczy, wyznaczają trendy w rozwoju komunikacji. W minionym roku o 0,5 proc. powiększyła się tam liczba pasażerów kolejowych i autobusowych, co utrwaliło kilkuletnią już tendencję przyrostu popytu na publiczne usługi przewozowe. Nowością jest to, że... zarejestrowano mniej samochodów osobowych.

Francja również zahamowała spadek popytu na podróże pociągami. Mimo że są tam do wyboru różnego formatu usługi, włącznie z siecią superszybkich pociągów TGV, kolej musi ustawicznie udowadniać zalety i proponować nowe oferty. SNCF rozszerzyły na przykład od jesieni 2013 r. przewozy pasażerskie na zasadzie drzwi-drzwi. Pasażer może rezerwować taksówkę lub samochód z kierowcą dzień przed podróżą TGV po stałej cenie (od 9,99 euro). Usługa obejmuje przewóz od 1 do 4 osób z bagażem.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Transport publiczny i konkurencyjny?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.59.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!