Tu stacja ruina

Tu stacja ruina
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 09-02-2010 00:00

Im wolniej zabierano się do remontów dworców kolejowych, tym szybciej niszczały. Problem nie zostanie rozwiązany nawet do 2012 roku, choć PKP SA ma na to siedem sposobów.

Małe stacyjki, podróże senne, o blaty stołów oparte głowy... - jak śpiewa zespół Pod Budą. W ciągu ostatnich pięciu lat ubyła ich ponad setka. Do kasacji w tym i przyszłym roku PKP SA przewiduje kolejne 120. Właściciel nie uzyskuje z nich przychodów, a ponosi koszty, ich stan techniczny zagraża bezpieczeństwu, „funkcje obsługi podróżnych” wygasają. Nikt nie chce ich przejąć, nawet nieodpłatnie. Choć więc stoi jeszcze 2667 dworców kolejowych, to więcej jest nieczynnych (1701) niż tych, które obsługują pasażerów (966).

No ale i z tymi dworcami, do których pociągi docierają, właściciel ma kłopot. Połowa większych obiektów to zabytki z połowy XIX wieku - w opłakanym stanie. Kolej państwowa nie miała pieniędzy na gruntowne remonty, nie ma ich nowy właściciel - PKP SA, który wraz z dworcami i infrastrukturą odziedziczył przy okazji komercjalizacji w 2001 roku także długi państwowego przedsiębiorstwa.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tu stacja ruina

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!