PARTNERZY PORTALU

Unia popełnia ciężki grzech wobec stoczni. Polska ma jednak szansę

Unia popełnia ciężki grzech wobec stoczni. Polska ma jednak szansę
Polskiej branży stoczniowej brakuje krajowych zamówień. Fot. Kamila Koziol / Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 25-01-2020 12:00

Przychodzi prezes polskiej stoczni do banku i słyszy: "Nie jesteś perspektywiczny, nie dostaniesz kredytu, bo tak wynika z analiz waszej branży. Nie ma też dla was strategii rządowej". A jednak ten biznes się kręci.

  • Branża stoczniowa szybko się konsoliduje. pośród blisko 1000 stoczni na świecie wodujących statki morskie w 2015 r. pozostało około 400.
  • Europejskim stoczniom nie ułatwiają działalności zaniechania ze strony Komisji Europejskiej. Tymczasem azjatycka konkurencja rośnie w siłę.
  • Polskim stoczniom brakuje przede wszystkim zamówień krajowych i klarownej strategii rządowej. Widać jednak i szanse na znacznie szybszy rozwój.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (12)

Do artykułu: Unia popełnia ciężki grzech wobec stoczni. Polska ma jednak szansę

  • obserwator 2020-01-26 20:31:17
    Jak czytam te wszystkie wypowiedzi kto jest winien problemów w państwowych stoczniach i kopalniach to są zawsze jacyś inni ale nigdy nie ich właściciel. To jest przecież oczywista oczywistość że winnymi są wszyscy naokoło więc unia, żydzi, masoni i cykliści a nie nieudolność, zły nadzór i zarządzanie. Więc niech ci którzy tak twierdzą odpowiedzą na pytanie dlaczego to prywatne stocznie i kopalnie sobie bardzo dobrze radzą a państwowe nie? Już prawie wszystkie stocznie były w upadłości, wiele ma duże straty tak jak Nauta i Gryfia. Największym skandalem jest od samego początku sytuacja w reaktywowanej z wielkim hukiem przez Morawieckiego stoczni szczecińskiej która miała budować słynne już promy. Teraz już wiadomo że promy będą budowali Chińczycy a stocznia nic nie buduje tylko zarabia na wynajmuje wszystkiego co się tylko da aby tylko ponownie nie zbankrutować.
  • Paweł 2020-01-26 17:26:32
    Mój wujek zmarł w wieku 54 lat ,tak jak wielu z byłej stoczni Szczecińskiej, chłopaki nie mogli sobie poradzić z zaistniałą sytuacją. Spokój ich duszom a winnych do dziś nie rozliczyli...
  • Grzegorz 2020-01-26 12:50:43
    To gdzie jest teraz prezes i pupil Morawiecki , Błaszczak i temu podobni , Tusk rozwalał a te dokańczaja , parchy rządzą
  • PISPatriota 2020-01-26 11:21:27
    Do kolegi Miki: Co za bzdury pan pisze o szynce parmeńskiej? Za czasów PRL budowaliśmy nowoczesne statki dla ZSRR.Potem po jego likwidacji zabrakło poważnych zamówień w czasach kiedy likwidowano polski przemysł. Jak widać jesteśmy przemysłowo uzależnieni od nieprzychylnych nam sąsiadów. Trzeba znać trochę historię i umieć łączyć logiczne fakty drogi panie.
  • PISPatriota 2020-01-26 11:07:19
    To za czasów PO rozwalono polskie stocznie. Byliśmy konkurencją dla Niemców i Francji ale Uni się to nie podobało. Komu teraz za to "podziękować"??

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!