Bankowość internetowa, Jakub Grzechnik, Internetowe Centrum Promocji, Gdańsk 2000
Od października 1998 do lata 2000 roku polskie banki uruchomiły siedem "oddziałów" internetowych. Za pięć lat wszystkie banki będą internetowe lub nie będzie ich wcale, to parafraza powiedziana przez prezesa firmy Intel - pisze we wstępie do książki "Bankowość internetowa" prof. Leszek Pawłowicz. - Podobnie trudno sobie wyobrazić bank detaliczny nie wykorzystujący za pięć lat Internetu, jak wyobrazić sobie bank nie korzystający z telefonu. W roku 2000 problem nie polega na odpowiedzi czy?, lecz jak? wykorzystać Internet do wzmocnienia lub utrzymania swojej pozycji konkurencyjnej. Bankowość internetowa stanie się w Polsce, podobnie jak obecnie w krajach skandynawskich, ważnym środkiem zmniejszania kosztów oraz penetracji rynku, a przede wszystkim źródłem tworzenia wartości dodanej dla akcjonariuszy.
Książka Jakuba Grzechnika "Bankowość internetowa" wydana przez Internetowe Centrum Promocji przy współudziale Gdańskiej Akademii Bankowej podejmuje szereg tematów związanych z bankowością elektroniczną oraz wprowadza w mechanizmy bankowości przeniesionej do Internetu. Została już zauważona przez czasopisma branżowe, choć znajdzie czytelnika nie tylko wśród bankowców, ale entuzjastów nowych technologii w usługach bankowych. Polecamy.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu