PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

W dystrybucji stali coraz ciaśniej

Autor: Renata Dudała
16-04-2008 00:00 |  aktualizacja: 18-04-2008 08:51
W dystrybucji stali coraz ciaśniej
<b>Maciej Kowalewski</b>, dyrektor marketingu ThyssenKrupp Energostal SA

Po złym ostatnim kwartale 2007 roku sytuacja na rynku znacznie się poprawiła. To powinien być dobry rok dla branży i naszej spółki. Perspektywy spółki są dobre, zważywszy na inwestycje związane z Euro 2012. Nie wszyscy dystrybutorzy jednakowo skorzystają na tej hossie. Zaostrzy się wewnętrzna konkurencja, z pewnością pojawią się także konkurenci zagraniczni, którzy będą chcieli skorzystać z dobrej koniunktury w Polsce. Dzięki inwestycjom w usługi serwisowe ThyssenKrupp Energostal zwiększy sprzedaż wyrobów przetworzonych. Obecnie daje to spółce 5-10 proc. wpływów. W Europie Zachodniej ten udział jest zdecydowanie większy i spółka będzie się starać go powiększać.

Chociaż najwięksi producenci stali deklarują, że w zasadzie nie interesuje ich budowa własnych sieci sprzedaży, wszystko wskazuje na to, że przejęcie przez nich rynku dystrybucji wyrobów hutniczych pozostaje tylko kwestią czasu. Pozycję dystrybutorów może umocnić tylko konsolidacja.

ArcelorMittal ma znaczącą pozycję w zakresie wyrobów płaskich - mówi Robert Wojdyna, prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali. - I będzie ją umacniał. Na pewno Arcelor-Mittal będzie chciał budować duże centra przetwórcze. Odbiorcy potrzebują wyrobów stalowych już wstępnie przetworzonych. To z kolei powoduje, że istniejące centra serwisowe koncernu, które już funkcjonują, będą chciały umocnić swą pozycję i zająć rynek. Zaostrza się walka o klientów. Koncerny hutnicze oferują nowe usługi i wyroby, chcąc ich pozyskać. Firmom dystrybucyjnym, które nie potrafi ą sprostać rosnącej konkurencji, będzie trudno utrzymać się na rynku.

Zdaniem ekspertów, rynek dystrybucji w najbliższym czasie znacząco się zmieni. Rośnie przewaga producentów stali, co jednak nie oznacza, że firmy dystrybucyjne zupełnie wypadną z gry. Duże firmy z pewnością przetrwają. Ich pozycja jest ugruntowana - posiadają nowoczesne centra serwisowe, poszerzają zakres usług i ofertę wyrobów. I cały czas inwestują w centra serwisowe, zakłady konstrukcji stalowych, zbrojarnie. Wątpliwe jest natomiast to, czy na rynku utrzymają się małe firmy, które zajmują się wyłącznie prostym handlem. To już nie wystarcza, by skutecznie konkurować. Dla rynku dystrybucji istotne będzie natomiast to, jak ułoży się współpraca producentów i dystrybutorów.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

<b>Maciej Kowalewski</b>, dyrektor marketingu ThyssenKrupp Energostal SA

Po złym ostatnim kwartale 2007 roku sytuacja na rynku znacznie się poprawiła. To powinien być dobry rok dla branży i naszej spółki. Perspektywy spółki są dobre, zważywszy na inwestycje związane z Euro 2012. Nie wszyscy dystrybutorzy jednakowo skorzystają na tej hossie. Zaostrzy się wewnętrzna konkurencja, z pewnością pojawią się także konkurenci zagraniczni, którzy będą chcieli skorzystać z dobrej koniunktury w Polsce. Dzięki inwestycjom w usługi serwisowe ThyssenKrupp Energostal zwiększy sprzedaż wyrobów przetworzonych. Obecnie daje to spółce 5-10 proc. wpływów. W Europie Zachodniej ten udział jest zdecydowanie większy i spółka będzie się starać go powiększać.  

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 873 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.