W poprzek Europy

W poprzek Europy
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 18-06-2012 00:00

Eksperci prognozują wzrost transportu morskiego z Azji przez Kanał Sueski i Morze Śródziemne. Niektórzy w Polsce upatrują w tym wielką szansę. Czy słusznie?

Potencjalnie, gestorzy ładunków z Europy Środkowej i firmy w łańcuchu logistycznym mogą zaoszczędzić czas i pieniądze, gdy rozładują kontenery w portach Morza Śródziemnego, a stamtąd przewiozą je pociągami zamiast morzem, czyli bez okrążania Europy od zachodu.

Z Rotterdamu do Monachium kontener z ładunkiem musi pokonać lądem 830 km, a z Hamburga do Wiednia 940 km, podczas gdy z portów adriatyckich do Monachium jest 550 km, podobnie jak z Rijeki (Chorwacja) do Wiednia.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W poprzek Europy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!