PARTNERZY PORTALU

Wdrożenia: Slovnaft Polska obsługuje odbiorców przez WWW

  • Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
  • Dodano: 04-10-2007 00:00

Firma Slovnaft Polska, należąca do koncernu naftowego MOL, jako pierwsza na krajowym rynku paliwowym uruchomiła portal do obsługi klientów przez internet. Przedstawiamy opis projektu.

Dzięki portalowi dostarczonemu przez IFS, odbiorcy paliw Slovnaftu zyskują dostęp do aktualnych informacji o transakcjach z kontrahentem. Wzrasta też jakość i szybkość obsługi klientów.

Slovnaft planował wdrożenie portalu już w momencie wyboru systemu wspomagającego zarządzenie firmą klasy ERP. Było to w 2002 roku. Spółka wzorcowo przygotowała się do wdrożenia systemu – wykonała analizę problemów i procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.

- Wówczas używaliśmy kilku różnych systemów informatycznych, ale żaden nie był zintegrowany. Przysparzało to kłopotów, zwłaszcza przy wprowadzaniu danych. Po wykonanych analizach wysłaliśmy więc zapytania ofertowe do dostawców ERP. Zgłosiło się wiele firm jak Comarch, Computerland, IFS. Nie wpłynęła jednak na czas oferta SAP – opowiada Dominik Jarczyk, koordynator działu IT i ERP w Slovnaft Polska.

Dostawca paliw przeanalizował oferty pod kątem stabilności firmy - oferenta i jego doświadczeń w informatyzacji spółek podobnych do Slovnaftu. Oczywiście brano też pod uwagę możliwość rozwoju systemu w przyszlości, m.in. o portal do komunikacji z klientami.

Firma zdecydowała się na pakiet IFS Application. Bartłomiej Denkowski, odpowiedzialny ze strony IFS Poland za wdrożenie systemu ERP w Slovnafcie, wspomina, że celem projektu było rozwiązanie bieżących problemów oraz dostarczenie informacji zarządczej.

Do problemów Slovnaftu należało: obsługa w systemie IT nietypowych jednostek miary: metrów sześciennych w 15 stopniach Celsjusza, tony w rzeczywistej temperaturze, obsługa akcyzy, uwzględnienie opłaty paliwowej, precyzyjne wyliczanie marży na dostarczonej partii towaru, oraz integracja z bazami paliwowymi.

Zasadnicze wdrożenie IFS Applications nastąpiło na początku 2003 roku i objęło moduły: Finanse, Dystrybucja, Produkcja, Zarządzanie Dokumentacją oraz CRM.

Równocześnie nastąpiła integracja wszystkich obszarów działania firmy. Uporządkowano rachunkowość zarządczą, rozpoczęto wprowadzanie danych do systemu w miejscu ich po wstawania oraz automatyczne rozliczanie kosztów oraz kontrolę przepływów finansowych. Slovanft Polska zaczął tym samym odczuwać korzyści z wprowadzenia oprogramowania ERP.

Slovnaft od 2002 roku planował usprawnić, na podstawie systemu ERP (i modułu CRM), komunikację z klientami. Komunikacja ta, wraz z napływem nowych odbiorców paliw, w tym nowych stacji patronackich, stawała się bardziej uciążliwa. Większość wymaganych informacji trafiała do klientów poprzez zespół wyznaczonych pracowników, którzy korzystali z telefonów i faksu.

Ponieważ Slovnaft zrezygnował ze sprzedaży detalicznej i skupił się na obrocie hurtowym oraz rozwoju sieci partnerskich stacji paliw (posiada w sumie ok. 300 klientów), był gotowy do wprowadzenia komunikacji elektronicznej.

Firma rozpoczęła przygotowania do stworzenia platformy WEB. W grudniu 2005 r. zarząd Slovnaftu podpisał w tym celu kolejną umowę z IFS. Chodziło o wdrożenie portalu IFS Business to Business.

Wdrożenie IFS B2B zostało podzielone na dwie fazy. Pierwszy etap, zakończony w sierpniu 2006 r., spowodował pojawienie się na portalu pierwszych informacji o zamówieniach i fakturach.

W marcu 2007 r. – po zakończeniu II etapu – Slovnaft Polska otrzymał już pełną funkcjonalność rozwiązania, a wraz z nią dostępne na platformie WEB stale aktualizowane informacje o cenach paliw i bieżących saldach rozliczeń, statusach realizacji zamówienia i jego historii oraz zaksięgowanych wpłatach wraz z możliwością podglądu i wydruku faktur.

Według Dominika Jarczyka, dzięki umożliwieniu wprowadzania danych do portalu bezpośrednio przez klientów, rozwiązanie IFS pomaga też w wyeliminowaniu pomyłek, zdarzających się wcześniej podczas ręcznego wprowadzania zamówień do systemu.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wdrożenia: Slovnaft Polska obsługuje odbiorców przez WWW

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.92.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!