Wiosna na kolei

Wiosna na kolei
foto: andrzejwawok.com, Adam Kozak
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 06-06-2015 09:12

Odmianę na tory wprowadzają dużej skali inwestycje. W ubiegłym roku było to ponad siedem miliardów złotych; w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują "przerobić" 8,5 mld zł, a ogłosić przetargi o łącznej wartości 11 mld zł.

Przed nami nowa perspektywa finansowa - pieniądze unijne do wydania do końca 2022 r. Rządowy dokument implementacyjny do "Strategii rozwoju transportu" zakłada, że w roku 2023 zmodernizowanych będzie już 86 proc. bazowej sieci pasażerskiej (odcinki sieci TEN-T, które mają mieć te same parametry, jak w całej UE; dziś to 20 proc.) i ok. 90 proc. bazowej sieci towarowej (jest: 23 proc.).

Aż na 76 głównych liniach kolejowych czas przejazdu stanie się krótszy niż na drogowych. Będzie można też prowadzić długie pociągi (740 m, teraz: 600 m).

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wiosna na kolei

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.96.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!