Wojna o cargo

Wojna o cargo
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 01-05-2010 00:00

Otwarcie rynku kolejowego na konkurencję sprawiło, że ceny przewozów zmalały w latach 2004-08 stopniowo o 25 proc. W ubiegłym roku spadek był raptowny - o 20 proc. Zdrowa rywalizacja przerodziła się w zażartą wojnę. Czy będą ofiary?

Po dość twardych rozmowach, lecz nie odbiegających od wielu poprzednich, jesienią ubiegłego roku Węglokoks podpisał z przewoźnikami kolejowymi kontrakty na przewozy węgla z kopalń do portów morskich. Na warunkach, na jakie nie liczył, siadając do stołu. Ceny cargo udało mu się obniżyć średnio o 16-17 proc.

- Pracujemy też nad nowymi kontraktami, co może zaowocować dalszym spadkiem stawek przewozowych o 20 procent w relacji rok do roku - mówi Edmund Plutecki, dyrektor ds. logistyki spółki Węglokoks.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wojna o cargo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!