"Firma, która chce odnosić sukcesy na konkurencyjnym rynku, musi posiadać nie tylko dobrą strategię, ale przede wszystkim zdolność do jej rzeczywistej realizacji. Im większa organizacja, tym trudniej to osiągnąć. Jak nadać wspólny kierunek działaniom wszystkich jednostek organizacyjnych? Jak sprawić aby pracownicy na wszystkich szczeblach organizacji robili to, co jest optymalne dla całej firmy? Jak zmierzyć stopień realizacji strategii?" - takie pytania stawiają Krzysztof Pniewski i Mariusz Polakowski we wstępie do wydania polskiego książki Kaplana i Nortona o "Strategicznej karcie wyników". I od razu odpowiadają: "Wiodące firmy wykorzystują w tym celu strategiczną kartę wyników (Balanced Scorecard). Logika strategicznej karty wyników jest bardzo przejrzysta. W karcie występują cztery perspektywy patrzenia na efektywność firmy: finansowa, klientów, procesów wewnętrznych i rozwoju. Każda z nich jest niezwykle ważna dla oceny obecnego i przyszłego sukcesu firmy".
Narzędzie idealne? Może nie idealne, ale na pewno wybitnie wydajne. Robert Kaplan i David Norton w dwóch blokach - części "Jak mierzyć realizację strategii" i części "Zarządzanie wdrażaniem strategii" - prowadzą kompletny wykład po możliwościach Balanced Scorecard. Rozważaniom towarzyszy cały szereg uwag praktycznych. Jeśli czytelnik książki czuje niedosyt, wydawnictwu towarzyszy cały szereg materiałów multimedialnych, prezentujących możliwości strategicznej karty wyników.