PARTNERZY PORTALU

Wymierna wartość wizerunku firmy

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 13-03-2001 00:00

Celem wielu firm jest pozytywne istnienie w świadomości konsumentów. Służą temu różnorodne działania, często pochłaniające znaczące budżety. Budowa wizerunku to proces długotrwały lecz opłacalny. Wartość rynkowa firm, które wykreowały swą nazwę, zdobyły zaufanie rynku, są dobrze postrzeganym, wiarygodnym partnerem swych dostawców i klientów, znacznie przekracza ich wartość księgową.

Prawda ta nie jest obca także Firmie Chemicznej Dwory SA, która z powodzeniem tworzy swój nowy image od kilku lat, wykorzystując w tym celu szeroki wachlarz możliwości. Budowanie wizerunku kojarzy się często z zakrojonymi na szeroką skalę kampaniami promocyjno-reklamowymi, sponsoringiem, częstą obecnością w mediach. To bardzo ważne, ale jak mawiają matematycy, jest to warunek konieczny lecz niewystarczający. Nie sposób wykreować pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa bez wielu innych, mniej spektakularnych czynników o kapitalnym znaczeniu, takich jak:
* fachowość, kultura i wiedza pracowników odpowiedzialnych za współpracę z dostawcami i odbiorcami-
* spójny, zasadzający się na jednolitej kreacji graficznej obraz materiałów reklamowo-promocyjnych -
* czytelne logo i wyróżniająca kolorystyka-
* nazwa, zwarta i czytelna.

Dwory SA, kreując swój wizerunek, wykorzystują wszystkie wspomniane wyżej możliwości. Jednym z pierwszych posunięć, mających wskazać otoczeniu powstanie nowego jakościowo podmiotu była zmiana nazwy Spółki - od 1997 roku dotychczasowe Zakłady Chemiczne Oświęcim działają jako Firma Chemiczna Dwory SA. Ten fakt generował kolejne kroki - opracowanie nowego logo firmy, ustalenie kolorystyki, definiującej spółkę, opracowanie wzorów materiałów reklamowo-promocyjnych, nawet opakowań. By zyskać miano firmy przyjaznej rynkowi w Dworach SA rozpoczął się także proces budowania struktur organizacyjnych, których zadaniem jest szybkie rozpoznawanie potrzeb klienta i umiejętność elastycznego reagowania na nie, doradztwo techniczne i technologiczne. Od podstaw powstały służby handlowo-marketingowe, zatrudniające pracowników o wysokich kwalifikacjach, poddawanych cyklicznemu procesowi doskonalenia umiejętności na szkoleniach specjalistycznych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wymierna wartość wizerunku firmy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.187.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!