Zakupy na torach

Zakupy na torach
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Krzysztof Orłowski
  • Dodano: 01-10-2008 00:00

W nowy tabor intensywnie inwestują prywatni przewoźnicy towarowi. Raczej niewiele wyda na ten cel popadające w kłopoty PKP Cargo. Odsuwa się też w czasie możliwość wykorzystania zarezerwowanych na ten cel pieniędzy unijnych.

Patrząc na dane pokazujące produkcję wagonów w Polsce w ostatnich latach, można byłoby pomyśleć, że nie jest najgorzej - od trzech lat produkuje się ich coraz więcej. To, niestety, tylko część prawdy. Większość produkowanego w Polsce taboru trafia za granicę, a ciągłe perturbacje w spółkach z grupy PKP powodują, że zakupy są odkładane na później.

Jednak pewne pozytywne trendy zauważają niektórzy dostawcy taboru.

- Coś się zaczyna dziać. Pojawia się zapotrzebowanie nie tylko na autobusy szynowe, ale i na zestawy elektryczne. Na razie jeszcze tego było niewiele. Intercity ogłosiło przetarg na pierwsze zestawy dużej prędkości (200 km/h); to jest światełko w tunelu. Drugi to Koleje Mazowieckie. W rozmowach często słyszy się, że jest zainteresowanie, ale na razie jeszcze nie przekłada się to na konkrety - mówi Andre Masek, dyrektor handlowy Alstom Konstal.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zakupy na torach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.79.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!