Rozmowa z Bartłomiejem Seidelem, dyrektorem działu Enterprise Management IMG Information Management Polska Sp. z o.o.
- Mówiąc proces mamy na myśli procesy zaopatrzeniowe, produkcyjne, sprzedaży, itp. Systemy informatyczne dla przedsiębiorstw rozwijają sie bardzo dynamicznie. Po systemach MRP II i ERP przychodzi moda na systemy SCM i CRM. Wprowadzenie zarządzania procesami pozwala znacznie lepiej wykorzystywać potencjał, który przynoszą te nowe narzędzia i zagwarantować zwrot z inwestycji.
- Dlaczego zarządzanie procesami jest tak istotne dla zrobienia prawidłowego użytku z technologii informatycznych?
- Rozpatrzmy jako przykład skuteczność funkcjonowania klasycznego systemu MRP II, w którym plany produkcji i zaopatrzenia sterowane są planami sprzedaży i bieżącymi zleceniami klientów. Z punktu widzenia sprzedawcy, czy nawet dyrektora działu sprzedaży, to, czy zgłoszenie klienta zostanie wprowadzone do systemu natychmiast, czy też poczeka jest często obojętne. Świadomość wszystkich czynników warunkujacych optymalny przebieg procesu nie jest bowiem na tych stanowiskach wymagana. Natomiast dla efektywnego procesu produkcji i gospodarki zapasami warunkiem kluczowym jest, aby informacja o planowanej sprzedaży, jak najszybciej trafiła do systemu MRP, co umożliwi mu optymalizację planu produkcji.