PARTNERZY PORTALU

Zawsze z najlepszymi

Zawsze z najlepszymi

LOTOS Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej LOTOS i zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Warto też zwrócić uwagę, że według danych Ministerstwa Finansów, ponad 70% eksportu środków smarnych z Polski, zostało zrealizowanych w ub. r. właśnie przez spółkę LOTOS Oil a jej produkty docierają do 45 krajów na świecie. O aktualnej sytuacji rozmawiamy z prezesem zarządu Jackiem Neską.

Ubiegły rok pomimo kryzysu spółka może zaliczyć do udanych, a jak wyglądają wyniki po pierwszym półroczu?

Faktycznie, w 2009 roku utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży na rynku olejów silnikowych. Podobnie zresztą na rynku olejów przemysłowych. Nie ukrywam, że mieliśmy pewne obawy, co do 2010 roku. Ale okazały się one płonne. Pierwszym istotnym sygnałem jest wzrost sprzedaży naszych olejów dla przemysłu. Dziś praktycznie w większości produktów nasza sprzedaż po 6 miesiącach zbliżyła się do wyników całego 2009 roku.

We wszystkich grupach produktowych?

Za wcześnie jeszcze, kreślić perspektywy poziomu sprzedaży na koniec roku, niemniej jednak możemy już mówić o trwałej tendencji wzrostowej, co ciekawe i warte podkreślenie rośnie sprzedaż olejów i smarów dedykowanych do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wśród liderów sprzedaży warto wymienić przede wszystkim rodzinę olejów hydromil i syntetycznych Transmili. Co do olejów silnikowych bardzo dobrze rozwija się sprzedaż TURDUSÓW, to o tyle ważne, że w pewien sposób mówi nam o kondycji transportu. Skoro wymieniają oleje to wożą, skoro realizują przewozy - to znaczy, że przemysł pracuje.

Trudno wymienić wszystkie wyróżnienia, jakie spółka otrzymała w ciągu ostatnich miesięcy za eksport. Lider Eksportu, Ambasador Polskiej Gospodarki, sporo tych wyróżnień…

Tam gdzie rynek polski się skurczył, lub chwilowo spowolnił pojawiają się nowi odbiorcy. Co nie mniej ważne, za granice sprzedajemy przede wszystkim produkty wysoko marżowe. Sytuacje jest o tyle komfortowa, że w odróżnieniu choćby od początku dekady, nasza złotówka jest słabsza. Owa deprecjacja rodzimej waluty jest wręcz wartością dodaną do sprzedaży.

W pierwszym kwartale 2010 w porównaniu z 2009 rokiem sprzedaż środków smarnych spółki w eksporcie wzrosła o 36%, w tym wzrost sprzedaży olejów półsyntetycznych wyniósł ponad 270 procent. To już trwałe zjawisko?

Ten rok zapowiada się bardzo ciekawie w polsko-rosyjskich stosunkach gospodarczych. Nie rozpatrywałbym jednak tego w kategoriach cudu, lecz przede wszystkim efektu konsekwentnie budowanej pozycji na tamtym rynku. Nasze zaangażowanie już od wielu lat, nie ogranicza się tylko do sprzedaży, lecz związane jest ze wsparciem ekspertów dla użytkowników naszych produktów. Nie tylko zresztą w Rosji. Również w Azerbejdżanie, Kazachstanie czy Kirgizji. To wcześniej czy później przekłada się na wzrost sprzedaży.

Bardzo często podkreślacie w swoich materiałach prasowych, ciągłość współpracy, naprawdę jest ona tak istotna?

Podkreślamy też partnerstwo z naszymi dystrybutorami. LOTOS OIL jest obecny na rosyjskim rynku od wielu lat. Eksport spółki koncentruje się przede wszystkim na rozwoju współpracy z odbiorcami olejów silnikowych i środków smarnych dla przemysłu. Naszymi partnerami są doświadczone firmy - dystrybutorzy środków smarnych na rynku rosyjskim, od lat współpracujące z największymi zakładami przemysłowymi, na terenie całej Rosji (zarówno w jej części europejskiej, jak i azjatyckiej) Współpracujemy też z bezpośrednimi odbiorcami olejów samochodowych, mając dużą nadzieję i ambicje na rozbudowę sieci dystrybutorskiej w Rosji w najbliższych latach.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zawsze z najlepszymi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.59.63
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!