Zwycięzca bierze wszystko

Zwycięzca bierze wszystko

Być najlepszym na świecie? A może wystarczy być dość dobrym? I jedno, i drugie: trzeba dążyć do perfekcji w tym, co stanowi istotę naszego zawodu. Do reszty zadań możemy się przykładać jako tako.

Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Lodów, sklepowe lodówki z zamrożonymi deserami zawojowały smaki waniliowy, czekoladowy i orzechowy - w takiej kolejności. Można by przypuszczać, że "zwycięzca" zestawienia ma tylko nieco więcej zwolenników niż "zawodnicy" numer 2 i 3. Ale rozkład preferencji wygląda inaczej. Waniliowe lody zdobyły prawie 30 proc. rynku, czekoladowe - ok. 8 proc., a orzechowe - 5 proc. Tuż za podium znalazły się smaki: truskawkowy, neapolitański i straciatella (każdy z 3-4 proc. w światowej sprzedaży).

To samo dotyczy filmów, piosenek, książek, a nawet ludzi. Często nagradzamy osobę na szczycie, a wysokość premii jest nieproporcjonalna do jej umiejętności, zasług i przewagi nad rywalami. Dlatego Robert Lewandowski zgarnia 10 razy więcej kontraktów reklamowych niż Jakub Błaszczykowski czy Łukasz Piszczek, choć wszyscy skutecznie kopią piłkę w Bundeslidze.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zwycięzca bierze wszystko

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.59.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!