Życie po burzy - polski przemysł stoczniowy w nowym kształcie

Życie po burzy - polski przemysł stoczniowy w nowym kształcie
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 09-05-2014 10:22

Ostatni statek towarowy polskie stocznie sprzedały z zyskiem w 2004 r. Cztery lata później upadły dwie największe z nich. Na gruzach powstało nowe życie.

Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni 7 marca zwodowano jednostkę należącą do kilku pierwszych w świecie holowników z napędem hybrydowym.

Dla holenderskiej grupy Damen Shipyards Hardinxveld zbudowała go stocznia Safe Co. Ltd., która mieści się wprawdzie w Gdyni, lecz główny zakład produkcyjny ma w Gdańsku.

Proste, prawda?

14 marca w gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta zwodowano na terenie pochylni w Stoczni Gdańsk wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zamówiony przez norweską stocznię Hellesoy Verft AS.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Życie po burzy - polski przemysł stoczniowy w nowym kształcie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!