Analizy ws. programu budowy dróg krajowych - jeszcze kilka tygodni

Analizy ws. programu budowy dróg krajowych - jeszcze kilka tygodni
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 16-03-2015 14:06

W resorcie infrastruktury i rozwoju trwa szczegółowa analiza wniosków z konsultacji publicznych w sprawie programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023. Szefowa MIR Maria Wasiak oceniła, że prace powinny jeszcze potrwać kilka tygodni.

Do końca stycznia w MIR trwały konsultacje publiczne w sprawie programu. Spotkały się z dużym zainteresowaniem społecznym. Po ich analizie resort infrastruktury i rozwoju ma je uwzględnić lub uzasadnić, dlaczego dane inwestycje drogowe nie uwzględniono w programie.

"Analizujemy zarówno potencjalne oszczędności, jak i jeszcze raz wszystkie przesłanki dotyczące dodatkowych projektów. Łącznie z takimi kwestiami, czy (inwestycje - PAP) powinny być realizowane dokładnie w takiej (zaproponowanej) formie, jaki jest stan ich zaawansowania, jakie jest ich znaczenie dla ruchu w takim kontekście, że sytuacja cały czas się zmienia, bo na przykład zbudowanie jednej obwodnicy ma wpływ na układ ruchu w okolicy. To wszystko analizujemy" - powiedziała w poniedziałek PAP minister infrastruktury i rozwoju.

Dodała, że te analizy powinny potrwać jeszcze kilka tygodni.

MIR - jak mówił wcześniej w rozmowie z PAP wiceszef MIR Zbigniew Rynasiewicz - analizuje również możliwości budowy dróg m.in. z takimi instytucjami jak Polskie Inwestycje Rozwojowe czy Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, by mogły być realizowane inwestycje spoza podstawowej listy programu. Takie przedsięwzięcia mogłyby być prowadzone - jego zdaniem - w formie koncesyjnej, partnerstwa publiczno-prywatnego czy drogowej spółki specjalnego przeznaczenia.

Głównym celem programu jest dokończenie sieci dróg w Polsce i takie skomunikowanie głównych miast, aby czas przejazdu między nimi skrócił się o co najmniej 15 proc.

W nowej perspektywie finansowej UE na budowę nowoczesnych dróg rząd chce przeznaczyć 93 mld zł. Pieniądze te będą pochodziły ze środków krajowych i unijnych. Na utrzymanie i zarządzanie drogami w latach 2014-2023, MIR określiło wydatki z budżetu państwa na poziomie ok. 48,7 mld zł. Z tych pieniędzy mają być finansowane prace przygotowawcze, remonty, utrzymanie i przebudowa dróg, a także przedsięwzięcia zmierzające do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nadal są prowadzone prace w ramach programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Limit wydatków na ich realizację wynosi 14,5 mld zł.

Autostrady A1 Pyrzowice - Częstochowa oraz A2 Warszawa - Mińsk Mazowiecki to jedne z inwestycji, które znalazły się w projekcie programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023.

Projekt przewiduje ponadto m.in. budowę drogi ekspresowej S3 - Szczecin - Bolków, S5 - Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Nowe Marzy (A1), S6 - Goleniów - Gdańsk, S7 - Gdańsk - Płońsk oraz Warszawa do granicy z woj. małopolskim, S2 - Południowa Obwodnica Warszawy. Pozostałe inwestycje to budowa drogi ekspresowej S8 - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok, S17 - Warszawa - Lublin, S19 - Lublin - Rzeszów, S51 - Olsztynek - Olsztyn oraz S61 - Ostrów Mazowiecka do granicy państwa w Budzisku.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Analizy ws. programu budowy dróg krajowych - jeszcze kilka tygodni

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.225.221.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!