PARTNERZY PORTALU

Beskidzka Droga Integracyjna S52 może powstać do 2025 roku. Problemem są pieniądze

Beskidzka Droga Integracyjna S52 może powstać do 2025 roku. Problemem są pieniądze
Beskidzka Droga Integracyjna ma mieć 61 km długości. Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, ujętej w zaktualizowanym rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, jest zakładana do 2025, pod warunkiem pozyskania finansowania - oznajmił wiceszef resortu infrastruktury Marek Chodkiewicz.

  • Beskidzka Droga Integracyjna ma mieć długość 61 km.
  • Droga ma poprawić komunikację między Bielskiem-Białą i Krakowem.
  • Koszt inwestycji jest szacowany na 4,34 mld zł.

Jak zaznaczył, w ostatnich dniach Generalny Inspektor Ochrony Środowiska podtrzymał decyzję środowiskową wydaną przez Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, którą zaskarżyły samorząd Wadowic oraz miejscowe stowarzyszenie. Przyznał, że spodziewa się odwołania do sądu administracyjnego; nie wstrzyma to jednak kolejnych prac przygotowawczych, m.in. pozyskania tzw. koncepcji programowej.

Informacją ministra infrastruktury nt. stanu przygotowań do budowy drogi S52 Bielsko-Biała-Głogoczów, tzw. Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, zajmowała się w środę sejmowa komisja infrastruktury. Inwestycja ta, o wartości szacowanej na 4,34 mld zł, figuruje na liście rezerwowej zaktualizowanego rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (PBDK).

Trasa o zakładanych parametrach drogi ekspresowej i długości 61 km ma utworzyć sprawne połączenie Bielska-Białej z Krakowem. Będzie przebiegała równolegle do obecnej drogi nr 52 od węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej, poprzez gęsto zaludnione okolice Kęt, Andrychowa, Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej - do połączenia z obecną dwujezdniową drogą nr 7 w miejscowości Głogoczów (w połowie odległości między Krakowem i Myślenicami).

Wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz podkreślił, że dzięki staraniom rządu BDI znalazła się w zaktualizowanym rządowym PBDK. Ponadto "dzięki staraniom rządu została podniesiona ranga tego ważnego połączenia drogowego, z klasy GP (drogi główna ruchu przyspieszonego), na drogę klasy ekspresowej". Chodkiewicz zastrzegł jednocześnie, że nawet zwiększony limit wydatków PBDK nie jest wystarczający do sfinansowania wszystkich zadań na liście.

"Budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej jest ujęta w Programie, jednak jej fizyczna realizacja jest uzależniona od pozyskania dodatkowych środków - w ramach oszczędności przy realizowanych już zadaniach" - zaznaczył wiceminister. "To jedna z większych inwestycji na liście programu" - przypomniał.

Zapewnił, że mimo braku finansowania prowadzone są prace przygotowawcze dla rekomendowanego wariantu III inwestycji, który przewiduje m.in. budowę 14 węzłów drogowych, 40 mostów, 95 wiaduktów i 31 przepustów. "Nawet, jeśli nie uda się zapewnić środków w ramach tego programu, odcinek będzie mógł być przygotowany i traktowany jako jeden z priorytetów w nowej perspektywie Unii Europejskiej" - zasygnalizował.

Chodkiewicz zastrzegł, że "od początku przeciw przebiegowi protestowały władze Wadowic". Miejscowy samorząd zaskarżył decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla wybranego wariantu, który zakłada przebieg trasy na południe od miasta (postulując przebieg północny).

Wiceminister zaznaczył, że GIOŚ podtrzymał właśnie decyzję RDOŚ, która dzięki temu jest ostateczna, ale nieprawomocna (oznacza to, można od niej odwołać się do sądu, ale nie wstrzymuje już prac przygotowawczych). "Niestety spodziewamy się odwołania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego" - zasygnalizował.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Beskidzka Droga Integracyjna S52 może powstać do 2025 roku. Problemem są pieniądze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!