PARTNERZY PORTALU

Bliżej wydania brakujących pozwoleń na budowę stacji metra

Bliżej wydania brakujących pozwoleń na budowę stacji metra

Stołeczny ratusz dostarczył w czwartek wojewodzie mazowieckiemu dokumenty niezbędne do wszczęcia procedury wydania ostatnich trzech pozwoleń na budowę stacji II linii metra. Wojewoda zażądał ich ponad trzy miesiące temu.

Jak powiedziała PAP rzecznik wojewody Ivetta Biały, warszawski ratusz dostarczył dokumenty, których brak uniemożliwiał wszczęcie procedury zmierzającej do wydania ostatnich trzech pozwoleń na budowę stacji II linii metra. Chodzi o stacje Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński.

"Jeszcze w czwartek zostanie wszczęta procedura dotycząca stacji Rondo ONZ, a w kolejnych dniach - dwóch pozostałych" - zapewniła.

Zgodnie z prawem po złożeniu kompletnej dokumentacji wojewoda ma 65 dni na wydanie brakujących pozwoleń na budowę stacji. Biały oceniła jednak, że zostaną one wydane prawdopodobnie do końca tego miesiąca.

Wnioski o wydanie pozwoleń miasto skierowało do wojewody na początku roku. Pod koniec stycznia urzędnicy wojewody uznali jednak, że są one niekompletne i zażądali ich uzupełnienia. Chodziło m.in. o uzgodnienia konserwatorskie dotyczące zagrożeń dla zabytkowych obiektów. Przed Wielkanocą ratusz ponownie złożył dokumentację, jednak okazało się, że nadal jest ona niekompletna. Nieprzekraczalny termin na jej uzupełnienie wojewoda wyznaczył ratuszowi na czwartek.

Pozwolenia na budowę stacji Świętokrzyska, Rondo ONZ i Dworzec Wileński to ostatnie, których brakuje. Pozostałe cztery - te na budowę stacji Rondo Daszyńskiego, Nowy Świat, Powiśle i Stadion, a także szybów startowych, którymi pod ziemię trafią tarcze drążące tunele, już zostały wydane. Okręgowy Urząd Górniczy w Warszawie pod koniec kwietnia zatwierdził też plan drążenia tuneli II linii podziemnej kolejki oraz budowy łącznika z I linią, który ma powstać przy stacji Świętokrzyska.

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek tego roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński.

Miasto planuje zmiany w harmonogramie; są one konieczne m.in. ze względu na mistrzostwa Euro 2012, podczas których Praga nie może być rozkopana. W umowie na budowę metra miasto zastrzegło, że skrzyżowanie ul. Targowej i Al. Solidarności podczas mistrzostw będzie przejezdne.

Mateusz Witczyński z konsorcjum budującego metro powiedział w czwartek PAP, że tarcze, które wydrążą tunele kolejki, wystartują prawdopodobnie jesienią. W połowie maja ma nastąpić ich odbiór techniczny u producenta, później zostaną rozmontowane i dopiero wtedy trafią do Warszawy. Cała operacja ma potrwać pięć miesięcy.

Szczegóły na temat zmian w harmonogramie budowy mają być znane dopiero za kilka tygodni, jednak Agnieszka Kłąb z wydziału prasowego ratusza powiedziała PAP, że władzom miasta zależy, by obecnie przewidywany termin zakończenia budowy metra, czyli październik 2013 r., został "mniej więcej" dotrzymany.

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Odcinek ten ma mieć 6,1 km i połączyć dwa brzegi Wisły. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

W połowie lipca ub.r. stołeczny ratusz złożył w Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o dofinansowanie ze środków wspólnotowych budowy centralnego odcinka i prac projektowych całej II linii metra, a także zakupu 20 wagonów, które mają ją obsługiwać. Wniosek opiewa w sumie na 5,3 mld zł, a dofinansowanie ma wynieść 2,9 mld zł. Projekt znajduje się na liście projektów kluczowych.

Umowę na dostawę 35 pociągów Metro Warszawskie podpisało na początku lutego z konsorcjum Siemensa i Newagu. Pierwsze składy Inspiro mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r., a ostatnie - rok później. Wartość umowy to 1 mld 69 mln zł netto. 20 nowych składów ma obsługiwać II linię podziemnej kolejki, a pozostałe - pierwszą, istniejącą.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bliżej wydania brakujących pozwoleń na budowę stacji metra

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!