Budimex wybuduje Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta, realizując kontrakt o wartości ponad 581 mln zł netto. Koniec budowy przewidziano na marzec 2025 roku.
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta została podzielona na dwie części. Pierwsze zadanie, realizowane przez Budimex to odcinek węzeł Chwaszczyno (bez węzła) - węzeł Żukowo (bez węzła) o długości 16,3 km. Do 2025 roku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa posiadająca po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i z rezerwą pod trzeci pas, węzły drogowe Miszewo oraz Chwaszczyno, obwód drogowy Miszewo, a także m.in. 25 obiektów inżynieryjnych.
Budimex podpisał z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S6 w ramach projektu pn. „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej” w kwietniu 2021 roku. Kontrakt o wartości ponad 581 mln zł netto generalny wykonawca zrealizuje w ciągu 38 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych, czyli do marca 2025 r.
Umowę dla odcinka S6 Luzino - Szemud jest kontynuacją planowanej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. W ramach inwestycji Budimex będzie odpowiedzialny za realizację ok. 16,3 km odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, będącej częścią drogi ekspresowej S6.
Docelowo OMT będzie miała około 39 km długości i umożliwi sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Budowana obwodnica będzie miała strategiczne znaczenie także dla transportu w obrębie Żukowa oraz Chwaszczyna i odciąży ruch na istniejącej drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta.