Oferta Budimeksu została ponownie wybrana przez Tramwaje Warszawskie w przetargu na nową linię tramwajową w Warszawie. Wartość oferty to 557,3 mln zł netto.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Zobacz też: Budimex wybrany do budowy trasy szybkiego tramwaju w Warszawie
Oferta Budimeksu opiewająca na 557,3 mln zł netto została uznana za najkorzystniejszą. Z czego zakres podstawowy oferty opiewa na 375 mln zł, zaś opcja na 182,2 mln zł. Z prawa opcji zamawiający może skorzystać w okresie 10 miesięcy od daty zawarcia kontraktu.
Zobacz też: Budimex pomimo trudnych warunków rynkowych wypracował wyższy zysk
Inwestycja, zgodnie z założeniami, będzie fazowana – przewidziano aż trzy opcje. Etap podstawowy przewiduje budowę 4,5-kilometrowego odcinka torowiska od Puławskiej w ciągu Goworka, Spacerowej, Belwederskiej, Sobieskiego do wysokości ul. Truskawieckiej. W dalszej kolejności miałyby zostać wybudowane dalsze odcinki torowiska wzdłuż Sobieskiego do al. Wilanowskiej, al. Rzeczypospolitej do Branickiego oraz w ciągu Św. Bonifacego do pętli Stegny.
To już kolejne podejście do przetargu na budowę tej linii tramwajowej. Przetarg został rozstrzygnięty już przed połową stycznia. Wówczas również wygrała firma Budimex, która w trakcie aukcji elektronicznej zeszła z ceną do 732 mln zł brutto (w tym 492 mln zł na odcinek podstawowy – przy budżecie Tramwajów Warszawskich określonym na 498 mln zł).
Od rozstrzygnięcia odwołało się jednak ZUE, a Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła to odwołanie. Uznała, że w rzeczywistości doświadczenie personelu Budimex SA nie jest doświadczeniem, które kwalifikuje się do przyznania punktów.
Aukcja została powtórzona i ponownie zwycięzcą okazał się Budimex, chociaż jak wynika z komunikatu, jeszcze bardziej zszedł z ceną – w poprzednim rozstrzygnięciu oferta opiewała 595,3 mln zł.